تأثیرات دستوالعمل های جدید دولت
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفتگویی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار فولادسازان وقت مناسبی پیدا کردند تا درآمدهای نجومی کسب کنند.دستوالعمل جدید دولت، سیستم جامع و کاملی دارد اما باید چند ماهی از اجرای آن بگذرد تا نتایج خوب آن را ببینیم. با توجه به اینکه بازار تشنه است، اگر عرضه و تقاضا به موقع باشد قطعا شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: صادرات فولاد زمانی انجام می شود که نیاز داخل بطور کامل برطرف شود بنابراین باید انتظار کنترل قیمت از سوی دولت را داشته باشیم. دستوالعمل های ما از آغاز مردادماه ابلاغ شده و از هفتم مرداد به اجرا در آمده است؛ از این رو اگر این دستوالعمل ها کامل اجرا شود، بازار فولاد تنظیم خواهد شد.

سرقینی اظهار کرد: دستورالعمل های ما از سوی دلالان مورد هجوم قرار گرفته است چراکه آنها با سرمایه گذاری در صنعت فولاد و ذخیره محصولات فولادی موجب کمبود عرضه و افزایش قیمت ها شدند و با به نتیجه رسیدن این دستوالعمل ها سودی نصیبشان نخواهد شد.

طی چند ماه اخیر قیمت محصولات فولادی بطور چشمگیری افزایش یافت. بطوری که قیمت فولادهای ابزار سردکار، ابزار گرمکار، قیمت قالب پلاستیک و فولاد نسوز نیز با نوسانات قابل توجهی همراه بود. همین افزایش قیمت ها موجب شده تا تقاضای مصرفی و واقعی در بازار دیده نشود زیرا مصرف کنندگان توان پرداخت هزینه های بالا برای خرید محصولات مورد نیاز خود را ندارند و ترجیح می دهند، منتظر بازگشت ثبات در بازار بمانند. با توجه به دستوالعمل جدید دولت برای حمایت از صنعت فولاد، انتظارمی رود پس از چند ماه بازار کمی آرامتر شود و نتایج خوبی از این موضوع حاصل گردد. تمامی تولیدکنندگان بزرگ فولادی از جملهفولاد مبارکه و فولاد آلیاژی یزد نیز تحت تأثیر این التهابات قرار گرفته بودند که امید بر آن است پس از گذر زمان و نتیجه گیری مناسب، این کارخانه های تولیدی نیز به ثبات برسند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  •  




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: